Mindful Running

Winter Mindful Running
Zondag 14, 28 november en 12 december 2021
10.30 – 12.00u
Vrieselhof Schilde/Oelegem

Trek je sportschoenen aan, gun jezelf ademruimte en luister naar wat jouw lichaam nodig heeft.

Ontdek hoe je op een natuurlijke manier gezond, energiek en ontspannen in het leven kan staan.

Gezonde zuurstof opdoen met bewuste beweging in de natuur. Op een warme, vertrouwde manier leer ik je mediteren, wordt je lichaamsbewustzijn vergroot en mag je weer voelen hoe je je unieke zelf kan zijn. Eén voor één super tools om voluit in je kracht te komen.

Ik toon je hoe je je ademhaling kan verbeteren en hoe je op een rustig ritme je looptempo gemakkelijk en blessurevrij kan aanhouden.

✔️ De Run Your Minders zijn vrouwen
✔️ Zij willen allemaal DEZELFDE meerwaarde
✔️ Rust in de turbulentie van het dagelijks leven
✔️ Meer energie
✔️ Deze energie en gedachten op een gezonde manier inzetten
✔️ Een gezond lichaam
✔️ Betere keuzes kan maken voor een leven in balans
✔️ Een gezonde ademhaling die het verschil maakt
✔️ Een techniek eigen maken om ontspannen te joggen
✔️ Meer bewust omgaan met zichzelf
✔️ Gemotiveerd worden om vol te houden

Trajecten op vrouwenmaat uitgewerkt

Onze trajecten zijn zeer geliefd onder de vrouwelijke sporters.

Mindful Running groepstraject

Groepstraject Mindful Running in de natuur, op vrouwenmaat uitgewerkt

WEEK 1 – 3

Gedurende 3 zondagochtenden leer je stap voor stap de principes van Mindful Running, toon ik je hoe je je ademhaling kan verbeteren en hoe je op een rustig ritme je looptempo gemakkelijk en blessurevrij kan aanhouden.

Deze groepssessie is geliefd onder de vrouwelijke sporters. Het is een fantastische gelegenheid om op een toegankelijke manier de positieve effecten van beweging in de natuur te ervaren en alle lagen van jezelf te verkennen voor een gezonder en gelukkiger gevoel.

Haal op een gezonde manier het beste uit jezelf met Mindful Running
Mindful Running is een bewegingstechniek waar joggen en wandelen gecombineerd worden met de principes van yoga. Met een gezonde balans tussen je houding, je mindset en je loopstijl, doorbreek je gewoontepatronen waardoor je een hele nieuwe manier van lopen ervaart. Je verbetert de kwaliteit van je loopstijl en laat stress en blessures achter je.

Mindful Run & Walk één op één

5 Weken één op één Mindful Running in de natuur, op vrouwenmaat uitgewerkt.

We starten eerst met een verkennend gesprek, dit kan telefonisch, om juist af te toetsen wat jouw verwachtingen zijn en hoe ik je daar in kan begeleiden.

WEEK 1
– intake met een wandeling in de gezonde buitenlucht
– Jouw doel in kaart brengen
– Analyse van je huidige loop- of wandelstijl
– Wat is Mindful Running
– Wat is stress en hoe werkt stress in op je lichaam

WEEK 2 TOT 5
– Naar buiten en bewegen
– Joggen, wandelen, ademhalingstechnieken, meditatie
– Technieken om zachter te lopen
– Mindfulness in de natuur

AFRONDING
– Evaluatie loop- of wandelstijl
– Belmoment om te bespreken hoe het met je gaat

€325 voor 5 sessies van 90min/persoon
Het intakegesprek is gratis
Prijzen zijn exclusief verplaatsingskosten
Binnen een straal van 6 km worden er geen verplaatsingskosten aangerekend

YES, klinkt goed!

Zie je dit helemaal zitten
Contacteer me vrijblijvend
[email protected]
0473/203205

Wat is Mindful Running?

Mindful Running is een must voor iedereen die op een natuurlijke manier gezond, energiek en ontspannen in het leven wil staan. Het is een bewuste bewegingstechniek waar joggen en wandelen gecombineerd worden met de principes van yoga. We bewegen niet prestatiegericht, wel doelgericht, met als focus zo efficiënt mogelijk te lopen, te wandelen en te ontspannen in de natuur, voor meer rust in je hoofd.

Mindful running betekent dat je luistert naar je lichaam tijdens het joggen en wandelen, zodat je bewust kan anticiperen op de bepaalde prikkels die je lichaam doorgeeft. Met de juiste techniek en het integreren van yoga ga je zo efficiënt mogelijk om met de weerstand die je tegenkomt tijdens je beweging in de natuur. Door zacht en bewust te lopen en wandelen, zal je lichaam minder schokken opvangen en leer je blessurevrij lopen.

Met mindfulness ga je stelselmatig ervaren hoe je vriendelijke aandacht kan schenken aan je lichaam en je geest. Door je  gedachten en je gevoelens te observeren leer je luisteren naar de grenzen die je lichaam aangeeft en te voelen wat je lichaam nodig heeft. Met de een goede houding doorbreek je je gewoontepatronen en ervaar je een hele nieuwe manier van bewegen.

Yoga helpt je om je rompstabiliteit te versterken en te lopen vanuit je Chi, de kracht die je haalt uit het gebied onder je navel, je core.

Een ander belangrijk onderdeel van de trainingen is de ademhaling. De kwaliteit van je looptechniek wordt direct beïnvloed door de kwaliteit van je ademhaling. Yoga stimuleert het inzetten van een zachte buikademhaling waarbij je in- en uitademt langs je neus. Je verbetert daarmee de energievoorziening van je  spieren, cellen en je organen.

Een fantastische manier om je gezonder, energieker en ontspannen te voelen.

KEEP THE ENERGY FLOWING,
Sylvia