Mindful Running

‘HIKE YOUR BREATH’
Zondagochtend 19, 26 juli & 30 augustus 2020

‘Kom in je innerlijke kracht en laat jezelf toe te zijn wie je bent, puur natuur’
Info en inschrijven: https://runyourmind.be/hike-your-breath/

RELAX IN NATURE – Persoonlijke begeleiding
One on One
€50/uur

Je gezondheid natuurlijk op peil houden? Dit kan ook persoonlijk met One on One.
Samen trekken we de natuur in om weer tot jezelf te komen en los te laten wat niet goed voelt. We zoeken de stilte op en ik stuur je bij waar het nodig is. Voelen wat jij nodig hebt op dit moment… en dit moment…. en dit moment.

Met One on One coaching leer je de principes van mindful bewegen, toon ik je hoe je je ademhaling kan verbeteren en hoe je op een rustig ritme je loop- of wandeltempo gemakkelijk kan aanhouden.
Stapsgewijs laat ik je ervaren hoe je met nieuwsgierigheid van je denken naar je voelen kan gaan, om te transformeren naar je pure zijn. Met Yoga, meditatie en ademhaling kom je in je innerlijke kracht en ben je in staat om met zachtheid naar je essentie te gaan.

[email protected]
Of bel Sylvia 0473/203 205

Trek je sportschoenen aan om samen te ademen, te bewegen, te voelen en te transformeren in de 5 elementen van de natuur… aarde, water, vuur, lucht en ruimte.

Op een toegankelijke manier (her)ontdek je stapsgewijs jouw persoonlijke kracht en kwaliteiten.
We beginnen met een reeks oefeningen om je energie op te wekken en een korte meditatie om je lichaam te verkennen. Tijdens de opwarming kom je met een bewuste ademhaling in verschillende staande yogahoudingen. Vervolgens gaan we al joggend of snelwandelend, ook Powerwalk genoemd, de natuur in. Onderweg krijg je aan de hand van afwisselende oefeningen advies over je houding en loop- wandeltechniek. De eindmeditatie zorgt ervoor dat je je lichaamsbewustzijn maximaal ontwikkeld.

Staande dynamische yoga
Meditatie om je lichaam te verkennen en je hoofd tot rust te brengen
Je ademhaling verbinden met je beweging
Vitamine G

De energie die je krijgt van de natuur is een extra stimulans om vol te houden en te genieten van het sporten.

We sporten lichaamsgericht, niet prestatiegericht, genieten en plezier staan centraal!

De Mindful Run sessies zijn een gelegenheid om alle lagen van jezelf te verkennen en de relatie met je adem te koesteren en te laten groeien.

Een must voor iedereen die gezond, energiek en ontspannen in het leven wil staan.

Wat is Mindful Running?

Mindful Running  is een bewegingstechniek waar joggen en wandelen gecombineerd worden met de principes van yoga met als doel ontspannen, efficiënt en met rust in je hoofd te bewegen in de natuur.

✔️Maximaal rendement met de juiste ademhaling
✔️Efficiënte looptechniek
✔️Verlagen van je stressniveau
✔️Natuurlijk en pijnvrij lopen
✔️Bewustwording van lichaam en geest
✔️Een boost voor je gelukshormoon

Mindful running betekent dat je luistert naar je lichaam tijdens het lopen en dat je reageert op bepaalde prikkels die je lichaam doorgeeft. Met de juiste techniek en het integreren van yoga ga je zo efficiënt mogelijk om met de weerstand die je tegenkomt tijdens je loop. Door zacht en bewust te lopen zal je lichaam minder schokken moet opvangen en leer je bovendien blessurevrij lopen.

Met mindfulness ga je stelselmatig ervaren hoe je vriendelijke aandacht kan schenken aan je lichaam en je geest. Door je  gedachten en je gevoelens te observeren leer je luisteren naar de grenzen die je lichaam aangeeft. Met de een goede houding doorbreek je je gewoontepatronen en ervaar je een hele nieuwe manier van lopen.

Yoga helpt om je rompstabiliteit te versterken en te lopen vanuit je Hara of de kracht die je haalt vanuit het gebied rondom je navel, je core.

Een ander belangrijk onderdeel van de trainingen is de ademhaling. De kwaliteit van je lopen wordt direct beïnvloed door de kwaliteit van je ademhaling. Yoga stimuleert het inzetten van een zachte buikademhaling waarbij je in- en uitademt langs je neus. Je verbetert daarmee de zuurstofvoorziening van je  spieren en je organen.

Een fantastische manier om je gezonder, energieker en ontspannen te voelen.

KEEP THE ENERGY FLOWING,
Sylvia