Mindful Running

Mindful Running  is een bewegingstechniek waar joggen en wandelen gecombineerd worden met de principes van yoga met als doel ontspannen, efficiënt en met rust in je hoofd te bewegen in de natuur.

✔️Maximaal rendement met de juiste ademhaling
✔️Efficiënte looptechniek
✔️Verlagen van je stressniveau
✔️Natuurlijk en pijnvrij lopen
✔️Bewustwording van lichaam en geest
✔️Een boost voor je gelukshormoon

Mindful running betekent dat je luistert naar je lichaam tijdens het lopen en dat je reageert op bepaalde prikkels die je lichaam doorgeeft. Met de juiste techniek en het integreren van yoga ga je zo efficiënt mogelijk om met de weerstand die je tegenkomt tijdens je loop. Door zacht en bewust te lopen zal je lichaam minder schokken moet opvangen en leer je bovendien blessurevrij lopen.

Met mindfulness ga je stelselmatig ervaren hoe je vriendelijke aandacht kan schenken aan je lichaam en je geest. Door je  gedachten en je gevoelens te observeren leer je luisteren naar de grenzen die je lichaam aangeeft. Met de een goede houding doorbreek je je gewoontepatronen en ervaar je een hele nieuwe manier van lopen.

Yoga helpt om je rompstabiliteit te versterken en te lopen vanuit je Hara of de kracht die je haalt vanuit het gebied rondom je navel, je core.

Een ander belangrijk onderdeel van de trainingen is de ademhaling. De kwaliteit van je lopen wordt direct beïnvloed door de kwaliteit van je ademhaling. Yoga stimuleert het inzetten van een zachte buikademhaling waarbij je in- en uitademt langs je neus. Je verbetert daarmee de zuurstofvoorziening van je  spieren en je organen.

Een fantastische manier om je gezonder, energieker en ontspannen te voelen.

Vanaf 2020 een volledig vernieuwde reeks

Maak je klaar om je loopschoenen aan te trekken, te ademen, te bewegen, te voelen en te transformeren in de natuur.

Gedurende 5 zondagochtenden leer je de principes van mindful running, toon ik je hoe je je ademhaling kan verbeteren en hoe je op een rustig ritme je looptempo gemakkelijk kan aanhouden.

Deze sessie is een gelegenheid om alle lagen van jezelf te verkennen en de relatie met je adem te koesteren en te laten groeien.

Hoe gaan we te werk

De Mindful Running cursus wordt in een 5 weekse reeks gegeven en is geschikt voor iedereen die graag beweegt in de natuur. Ben je beginner, herstellend van een blessure of wil je gewoon gezond bewegen. Het doel is om je lichaamshouding en je ademhaling in 5 weken te verbeteren zodat je kan genieten van een energiezuinige manier van lopen of wandelen. We starten en eindigen de reeks met een video opname van je loop- of wandeltechniek, zodat je gedurende 5 weken gericht advies krijgt.  Door het naleven van de  yogaprincipes zal je geleidelijk aan voelen hoe je terug in contact kan komen met je lichaam en hoe je je hoofd tot rust kan brengen. Diepgewortelde blokkades worden stelselmatig  losgelaten en je ademhaling geeft je de mogelijkheid om momenten van rust te creëren.

Een must voor iedereen die gezond, energiek en ontspannen in het leven wil staan.

Wil je op de hoogte gehouden worden

Nieuwe data worden aangekondigd via het lesrooster, mail, Facebook en Instagram.